Reflexió:
A meghívó készítését több tantárgy keretein belül is tanultam, ilyen volt a titkári ügyintézés feladatai gyakorlat és az üzleti kommunikáció. Az alapja az egésznek az volt, hogy kövessem az üzleti levél formai és tartalmi elemeinek sémáját. Nehézséget az okozott, hogy ne felejtsem el betartani a változó térközöket, pl.: a tárgy után a 24 pt-t. Még azt sem volt könnyű megjegyezni, hogy melyik oldalra kell helyezni az elköszönést, és az aláírást. Tanulmányaim elején, amikor alapozóvizsgát kellett csinálnunk, akkor ebből volt egy kis kavarodás. Kezdetben középre helyeztem el az elköszönést, ami formailag helytelen. Ezután az volt nagyon fontos, hogy megírjam a szöveget, aminek lényegre törőnek kellett lennie. Fel kellett tüntetni, hogy hova és mikor hívjuk meg a címzetteket. A lényegesebb elvárásokat is szükséges volt rögzíteni. Szaktanári segítséggel sikerült finomítanom a fogalmazási módomon, így fel tudtam venni egy hivatalosabb stílust. A jövőben, ha dolgozni fogok ilyesmi munkakörben, akkor nem fog nehezemre megcsinálni egy meghívót bármilyen üzleti rendezvényre. Az is fontos, hogyha ennek tudom alkalmazni a sémáját akkor a többi hivatalos levél (pl.: kérelem) sem okozhat nagy problémát. Ezekkel az üzleti levelekkel szívesebben foglalkozom, mint egy jegyzőkönyvvel. Az üzleti levél formájú meghívóval szembe a protokolláris az kötetlen. Olyan díszes sablont használhatunk, amit csak szeretnénk. Ide is fontos feltüntetni, hogy mire hívjuk meg az embereket és persze azt is, hogy hova és mikor. Itt konkrét címzett nincsen, hanem mindenkit meghívunk, akihez eljut ez a meghívó. Ennél nem merült fel nehézség, mivel az összes feladat közül a protokolláris meghívó elkészítése a legegyszerűbb. Ennél semmiféle segítséget sem vettem igénybe, csak annyi megjegyzést kaptam rá, hogy minimálisan lehetne díszesebb, viszont nekem ez így tetszett. Hivatali munkában inkább az üzleti formájút preferálják, de ha szükség van erre, akkor ilyet is tudok készíteni.